Stichting Indira Nepal ondersteunt 2 opvanghuizen in Nepal. Door geld in te zamelen om de broodnodige spullen te verstrekken aan de tehuizen en vrijwilligers/stagiairs te werven die aan de slag gaan in Nepal. Momenteel zijn wij druk bezig om de kinderen en hun verzorgers te voorzien van voedsel i.v.m. de lockdown in Nepal.

Stichting Indira Nepal is dit jaar het goede doel van Miss Diversity Netherlands. Meer over de finalisten en hun acties weten? Klik hier

Direct naar de doneerpagina? Klik hier.

Stichting Indira Nepal ondersteunt 2 opvanghuizen in Nepal; Children’s Home Lalitpur en Amor Children’s Home Mahendranagar in Nepal. In ‘ons’ tehuis in Lalitpur wonen zo’n 65 meisjes van 0 tot 18 jaar, enkele jongetjes (tot 6 jaar) en 12 vrouwen die voor de kinderen zorgen. In het jongenshuis wonen zo’n 30 stoere boys vanaf 3 jaar. Onderwijs staat voorop! Er is in Nepal geen leerplicht maar de kinderen in het Children’s Home gaan allemaal naar school en volgen Engelstalig onderwijs. Voor de kinderen, die uit een zeer lage kaste komen – en sommige zelfs kasteloos zijn – betekent dit dat ze een kans hebben. “Zonder onderwijs geen toekomst!” vindt Saru, leidster van een van de opvanghuizen.

Omdat onderwijs veel geld kost blijft er voor kleding en verzorging weinig tot geen geld over. Daarom zijn giften zo belangrijk! En naast geld vooral ook aandacht. Aandacht die de verzorgers in het huis niet altijd hebben helaas. Bijvoorbeeld: de oudere kinderen helpen met huiswerk, Engels oefenen, sporten en nieuwe spelletjes leren, extra aandacht voor de baby’s, spelen met de kleuters… Er is genoeg werk in het huis waar te weinig tijd voor is. Lees hier meer over vrijwilligerswerk in een van de Children’s Homes. Een unieke kans om Nepal op een bijzondere manier te beleven.