Childrens Homes

WhatsApp Image 2024-03-06 at 19.04.49

Amor Children’s Home Mahendranagar

Het Amor Children’s Home Mahendranagar ligt op een afstand van ongeveer 800 km. van Kathmandu, op de grens met India. Er wonen zo’n 25 jongens van 5 tot 22 jaar oud in het opvanghuis. Daar is een verzorger aanwezig die de kinderen verzorgt en voor hen kookt.

Het Amor Children’s Home Mahendranagar is volkomen legaal en wordt gecontroleerd door de Nepalese overheid. Het is veilig om dit opvanghuis te steunen. Wij en de Nepalese overheid garanderen dat je geldelijke bijdrage volledig naar dit opvanghuis gaat. Je draagt absoluut bij aan de verbetering van het huis en daarmee steun je de situatie in Nepal

Children’s Home Lalitpur/Bhaisepati

In het opvanghuis in Lalitpur wonen zo’n 50 meisjes van 5 tot 22 jaar, enkele jongetjes (tot 9 jaar) en 12 vrouwen die voor de kinderen zorgen. Het huis ligt vlakbij Kathmandu.

Het Children’s Home Lalitpur/Bhaisepati is volkomen legaal en wordt gecontroleerd door de Nepalese overheid. Het is veilig om dit opvanghuis te steunen. Wij en de Nepalese overheid garanderen dat je geldelijke bijdrage volledig naar dit opvanghuis gaat. Je draagt absoluut bij aan de verbetering van het huis en daarmee steun je de situatie in Nepal.

Veelgestelde vragen

Bent u nou enthousiast geraakt, maar heeft u nog enkele vragen? Lees hier de antwoorden op de meestgestelde vragen.

Behalve begeleiding vóór je vertrek naar Nepal krijg je ook goede en persoonlijke begeleiding tijdens het vrijwilligerswerk. Je verblijf in Nepal kun je voor een groot deel zelf bepalen. Je verblijft in een sobere kamer in het kindertehuis zelf, eventueel samen met andere vrijwilligers via Stichting Indira Nepal. Je deelt een kamer met een aantal vrijwilligers. Je ontvangt 3 maaltijden per dag en bent ’s avonds vrij. Vrijwilligerswerk in het Children’s Home betekent overdag werken en ’s avonds op tijd naar bed. Het tehuis ligt in een zeer rustige omgeving.

Voor jou als vrijwilliger ligt geen standaard takenlijstje klaar. Eigen initiatief wordt erg op prijs gesteld en dat maakt het voor jou juist leuk en afwisselend. Je kunt bijvoorbeeld helpen met huiswerk, een dag meelopen op 1 van de scholen, Engels met de kinderen oefenen, een sport- en spelprogramma opstarten, helpen bij de verzorging van de baby’s, knutselen, iets repareren of bouwen, spelletjes doen met de kleuters

Deelnamekosten (incl. begeleiding/organisatie): eenmalig € 75.
Kost en inwoning / begeleiding ter plaatse: € 95,- per week.

Inbegrepen:

• Pakket met informatie over de cultuur en gewoonten, voorbereidingen, informatie regelen, visum, toeristische tips, geldzaken, een meeneemlijst en Childrens Homes wishlist
  • Begeleiding gedurende je verblijf
  • Inwoning en maaltijden

Niet inbegrepen:

• Vliegticket
  • Vaccinaties
  • Visum
  • VOG
  • Reisverzekering

Beide Children’s Homes zijn volkomen legaal en worden gecontroleerd door de Nepalese overheid. Het is veilig om de opvanghuizen te steunen. Wij en de Nepalese overheid garanderen dat je geldelijke bijdrage volledig naar de opvanghuizen gaat. Je draagt absoluut bij aan de verbetering van de huizen en daarmee steun je de situatie in Nepal.

Wil je meer informatie over het vrijwilligerswerk bij een van onze opvanghuizen in Nepal? Vul onderstaand formulier in en we nemen contact met je op. We kunnen je een informatiepakket toesturen en je via e-mail, Skype of Facetime verder informeren. Natuurlijk kunnen we ook een afspraak maken om elkaar persoonlijk te spreken.