In 2018 hebben wij Stichting Indira Nepal opgericht en in 2019 ben ik naar Nepal gegaan naar het meisjes huis. Wat werden wij daar blij en enthousiast ontvangen. We kregen een eigen kamer om te slapen en er werd speciaal voor ons gekookt. We hadden voor elk kind een knuffel meegenomen en koffers vol kleding. We kregen een warm welkom.

De meiden en de kleine jongens heb ik in mijn hart gesloten. Onze missie was, het studiehok gezellig maken. Met behulp van de kinderen hebben wij er een gezellige ruimte van gemaakt. De meeste kinderen hadden nog nooit een kwast aangeraakt en sommige konden zo goed schilderen. Wat een talent en wat een plezier hebben wij gehad.

Elke ochtend hebben wij mogen helpen met de verzorging van de allerkleinsten. Fles geven, rijst geven, bedden schoonmaken, kindjes omkleden. En dan lekker buiten spelen als het mooi weer is.

Maar we hebben ook de toerist uitgehangen. Deze bijzondere reis is goed te combineren met een aantal dagen in Kathmandu. We sliepen in een hotel in Thamel. Daar vandaan zijn wij naar de koningssteden Patan em Bhaktapur geweest. Hebben de Monkey Tempel beklommen, zijn bij de Stupa geweest en hebben een lijkverbranding meegemaakt. Toen wij er waren was er ook het Holy Festival. Het festival waar met kleurenpoeders wordt gegooid. Wat een groot kleurrijk feest was dat! Na 3 dagen in Kathmandu geweest te zijn, zijn we weer teruggegaan naar het meisjeshuis.

De laatste dagen waren aangebroken. We gingen weer terug naar Nederland. Wat was dit een bijzondere reis. De laatste avond hebben wij een hele mooie afscheidsavond gehad. De meiden gingen voor ons dansen en zingen. Ook de allerkleinsten hadden al de dansjes geleerd en gingen ons dit laten zien. Edith en ik hadden stiekem in het geheim ook de dans geleerd. Met originele kleding van de didies hebben wij iedereen verrast. Ik kijk terug op een ongelooflijk mooie reis. Heb zoveel gezien en zoveel lieve mensen ontmoet. Wat een mooi liefdevol huis is dit. De meiden hebben het goed. Het is één grote familie en deze meiden hebben een toekomst.