English books 4 Nepal

Stichting Indira Nepal is op zoek naar zoveel mogelijk Engelse boeken en kleur- en verfboeken. Tijdens de actie “English books 4 Nepal” – die zal starten in de Week van Alfabetisering – wordt opgeroepen de boeken te doneren of geld te doneren om tweedehands boeken aan te schaffen. De Engelse boeken zijn bedoeld voor de mini-biebs die worden gecreëerd in de twee opvanghuizen die gesteund worden door de Nijkerkse stichting. De stichting wil ook een mini-bieb openen in de lokale government school. Naast de schoolgaande kinderen kunnen de inwoners van Bhaisepati de boeken dan ook lenen. Stichting Indira Nepal roept op om de boeken in te leveren bij Primera Nijkerk. De vrijwilligers van Indira Nepal zijn ook op zoek naar tips waar Engelse boeken te vinden zijn. Denk bijvoorbeeld aan kringloopwinkels en boekenmarkten. Aan het einde van het jaar zullen vrijwilligers die naar Nepal afreizen voor vrijwilligerswerk boeken meenemen in extra koffers.

Engels
Het vak Engels is belangrijk voor de kinderen die opgroeien in de opvanghuizen. Goed Engels spreken en schrijven zorgt ervoor dat de kans op een betere toekomst enorm toeneemt. Vooral voor deze kinderen omdat zij vaak alleen het opvanghuis hebben om op terug te vallen. Om ook buiten de lessen op school en het huiswerk te oefenen met Engels is het zaak om toegang te hebben tot Engelse literatuur en jeugdboeken. De school en de opvanghuizen hebben geen geld voor een luxe product als literatuur. De kleur- en verfboeken zijn bedoeld voor de jongste bewoners van de opvanghuizen. De kleintjes genieten erg van het creatief bezig zijn en kleurboeken zijn schaars in Nepal.

Vrijwilligerswerk
Stichting Indira Nepal is opgericht door de Nijkerkse Ingrid van de Pol. De stichting zet zich in voor 2 opvanghuizen in de plaatsen Kathmandu en Mahendranagar. Ook zorgt de stichting ervoor dat er regelmatig stagiairs en vrijwilligers naar Nepal reizen om te helpen. Het vrijwilligerswerk wordt vaak gecombineerd met een trip naar de bezienswaardigheden in bijvoorbeeld Kathmandu, bergwandelen in de Himalaya of een bezoek aan de Nationale Parken. Meer toeristen in Nepal komt de economie erg ten goede. Uiteindelijk helpt dit ook de kinderen in de opvanghuizen. De kinderen die door Stichting Indira Nepal worden geholpen gaan allemaal naar school (Engelstalig onderwijs). Dit kost veel geld en voor kleding, verzorging en eten blijft er weinig tot geen geld over. De opvanghuizen zijn volkomen legaal en worden gecontroleerd door de  Nepalese overheid. Het is veilig om de opvanghuizen te steunen. Stichting Indira Nepal en de Nepalese overheid garanderen dat alle bijdragen volledig naar de opvanghuizen gaan. Wil je meer informatie? Neem contact op met ons de contactpagina.

Company

From breathtaking landscapes to the smallest creatures, we celebrate the diversity and magnificence of our planet. Through our carefully curated content, we aim to educate.

Features

Most Recent Posts