Wil jij in het buitenland als vrijwilliger werken met kinderen? Stichting Indira Nepal steunt 2 mooie projecten in Nepal die enthousiaste vrijwilligers met open armen ontvangen. Het Children’s Home Lalitpur is een opvanghuis in Bhaisepati, vlakbij Kathmandu. In het huis wonen zo’n 65 meisjes en een paar jongetjes (tot 6 jaar). Er is ontzettend veel te doen en er zijn taken waar de vrouwen die daar voor de kinderen zorgen, niet of nauwelijks aan toekomen. Het personeel zal je van harte verwelkomen! Het tweede project is het Amor Children’s Home, een opvanghuis speciaal voor jongens vanaf 4 jaar. Locatie: Mahendranagar, op de grens met India.

Door het doen van vrijwilligerswerk draag je niet alleen bij aan een betere wereld en doe je een schat aan ervaring op; je leert ook een andere cultuur van dichtbij kennen. Het biedt je de mogelijkheid het bijzondere Nepal te beleven op een onvergetelijke manier.

Het doen van vrijwilligerswerk is behoorlijk wat geregel en dit kost enige tijd. Wij van Stichting Indira Nepal nemen een deel van deze organisatie op ons. Wij zorgen er onder andere voor dat je terecht kunt op het project en dat je zo goed mogelijk bent voorbereid op het vrijwilligerswerk. Daarnaast zorgen wij ervoor dat iedereen op de hoogte is van jouw komst en dat je verblijfplaats en begeleiding geregeld is. Werken in het Children’s Home kan al vanaf 10 dagen. Het is ook mogelijk om het werk op te delen in verschillende periodes zodat je tussendoor kunt genieten van al het prachtigs dat Nepal te bieden heeft.

Sommige vrijwilligers gaan na een paar weken vrijwilligerswerk een trektocht maken door de Himalaya of naar Chitwan, het nationale park in het zuiden van Nepal. Of ze boeken trips naar andere delen van het land om daar de bezienswaardigheden te bezoeken. Voor meer toeristische tips klik hier.

Behalve begeleiding vóór je vertrek naar Nepal krijg je ook goede en persoonlijke begeleiding tijdens het vrijwilligerswerk. Je verblijf in Nepal kun je voor een groot deel zelf bepalen. Je verblijft in een sobere kamer in het opvanghuis zelf, eventueel samen met andere vrijwilligers via Stichting Indira Nepal. Je ontvangt 3 maaltijden per dag en bent ’s avonds vrij. Vrijwilligerswerk in het Children’s Home betekent overdag werken en ’s avonds op tijd naar bed. De opvanghuizen liggen in een zeer rustige omgeving.

Neem gerust contact op met ons op voor meer informatie.