De schilderezels van Materra

Op donderdag 31 januari en woensdag 13 februari aanstaande geven we schilderworkshops om geld in te zamelen voor onze opvanghuizen. Om goed te kunnen schilderen straks waren wij op zoek naar schilderezels voor op de tafels.

Ik kreeg een tip dat ik dit kon aanvragen bij Stichting Materra in Ermelo. De begeleidster was gelijk enthousiast en ze vond dit een mooi project om dit met hun mensen te gaan doen.

Er werd een prototype gemaakt die goedgekeurd werd. Van pallet hout zijn alle schilderezels gemaakt. De houten latten zijn eerst op maat gezaagd en geschuurd. De ene persoon deed de schroeven in de latten en de ander maakte de latten vast. Weer een ander schroefde het scharnier erop.

Met als resultaat 60 schilderezels voor Stichting Indira Nepal! De mensen van Stichting Materra vonden het een superleuke en gave klus om te doen. Wat waren zij trots op het eind resultaat en wij ook!

Als dank hebben wij ze een bedank-smul-hart gegeven. Dit viel enorm in de smaak! Een extra bedankje voor alle medewerkers van de afdeling houtbewerking.

Stichting Materra biedt dagbesteding en begeleid werken voor mensen die door psychische, verstandelijke of lichamelijke besperkingen (nog) niet aan het arbeidsproces kunnen deelnemen.

Stichting Materra maakt en verkoop verschillende producten. Er worden ook veel producten van hout gemaakt. In Ermelo is een winkel waar de spullen worden verkocht dit maar ze maken ook graag producten op bestelling.

Bestellen van producten kan via info@materra.nl of via telefoonnummer 0341-558770. Alles is op maat te maken.

Inge Janse-Baas (bestuur Stichting Indira Nepal)